In het eerste weekend van oktober, en gelijk ook het eerste regenachtige weekend van de herfst, reed ik samen met mijn vriend richting Hellendoorn. Hof van Salland is hier namelijk gevestigd in het unieke vakantiegebied Salland. Om even een kleine introductie te geven over dit luxe villapark: in augustus 2020 is het park verkozen tot ‘Beste Vakantiepark van Nederland’ door Zoover. Het park kreeg namelijk een gemiddelde gastbeoordeling van maar liefst een 9,8. De verwachtingen lagen daarom op voorhand al hoog; wij hadden er erg veel zin in! In deze blog vertel ik je meer over de belevenissen van ons wellness weekend weg bij dit bijzonder luxe vakantiepark.

Wellness Lodge voor 2 personen

Eenmaal aangekomen bij Hof van Salland kregen we een envelop mee met daarin meer informatie over het vakantiepark, de corona maatregelen (ook erg belangrijk natuurlijk!) en een kaartje om in te checken in ons wellness huisje. Mijn vriend en ik sliepen tijdens ons weekendje weg in de Wellness Lodge voor 2 personen. Naar mijn mening ook het leukste vakantiehuisje dat er staat: het dak loopt namelijk helemaal tot de grond waardoor de lodge erg sfeervol en huiselijk oogt. Precies wat je wilt als je met z’n tweeën bent! De overige villa’s op het vakantiepark zijn ook zeker niet mis: deze zijn geschikt voor 4 tot 14 personen en beschikken ook over de nodige privé wellness faciliteiten.

Privé wellness faciliteiten

Eenmaal binnen in het wellness vakantiehuis waren we verrast: wat een ruimte! De badkamer is voorzien van een privé sauna, jacuzzi en Sunshower. Loop je verder naar binnen, dan vind je daar een keuken, eethoek, woonkamer met heerlijke ligstoelen en een wenteltrap naar boven. Loop je de trap op dan vind je daar een schattige slaapvide waar je, verrassend genoeg, ook nog rechtop kunt staan. Super fijn wanneer je geen rare manoeuvres wil uitvoeren om in of uit het bed te komen, wat je vaak wel in een tiny house moet doen. Ook vind je buiten nog een terras waar je heerlijk kunt zitten als het zonnetje schijnt. Helaas was die er dit weekend niet en gek genoeg vond ik dat helemaal niet erg. Met alle privé wellness mogelijkheden binnen handbereik hadden we helemaal geen mooi weer nodig!

Sunshower, sauna en jacuzzi

De eerste avond hebben we gelijk gebruik gemaakt van de wellness faciliteiten in het vakantiehuis. In de Sunshower ervaar je dat vakantiegevoel dat je hebt onder de zonnebank, maar dan terwijl je aan het douchen bent. Super fijn! De privé sauna hadden we ondertussen aangezet. Door tijdens je saunabezoek nog wat water over de kolen te scheppen, kon je eenvoudig de temperatuur regelen. Heerlijk om zonder vreemde mensen om je heen – die je wel hebt in een spa center – te kunnen genieten van de warmte van een sauna. Ook ben ik die avond nog wezen bubbelen in de jacuzzi mét een glas wijn. Dat was ultiem genieten!

Ontbijtbox

Na een nachtje zeer goed geslapen te hebben in de comfortabele boxspring in de slaapvide, werd er om half 10 aangeklopt. We hadden de dag ervoor namelijk een ontbijtje besteld. We waren erg blij met de hoeveelheid: we kregen knapperige croissants en broodjes, divers broodbeleg, yoghurt, vers fruit, melk, eieren en verse sinaasappelsap. Het smaakte zo lekker dat we bijna alles gelijk op hebben gegeten. De rest bewaarden we voor de lunch.

De omgeving

Na een rustige zaterdagochtend reden we rond het middaguur naar de Lemelerberg, een natuurgebied op slechts 10 minuten rijden vanaf Hof van Salland. Onze wandelroute ging van de Lemelerberg naar de Archemerberg; een klim van zo’n 78 meter. Onderweg kwamen we uitgestrekte heides, zandvlaktes en veel bos tegen. Het weer was niet zo helder, eerder mistig, maar toch hadden we vanaf de berg een erg mooi uitzicht over dorpjes en steden in de omgeving. Op dit moment was het wel jammer dat het geen mooi weer was, want dan kon je zelfs zo ver kijken tot in Duitsland.

Culinaire verwennerij

Na deze klim hadden we de rest van de middag ingepland om weer gebruik te maken van de wellness faciliteiten in ons vakantiehuisje. Als afsluiter van het wellness weekendje hadden we op zaterdagavond een diner besteld. Bij Restaurant de Hazelaer op het park kun je namelijk terecht voor culinaire verwennerij. In de corona-tijden waarin we nu leven bezorgen ze ook bij de villa’s. Mijn vriend had een Sallandse schnitzel besteld met frisse salade en friet en ik een Noorse zalmfilet met friet, kerstomaatjes en groenten. Wat was het heerlijk! Die avond zijn we nog even diep weggezakt in de ligstoelen die daar perfect voor gemaakt zijn. Op zondagochtend hebben we uitgecheckt en we konden maar één ding tegen elkaar zeggen: ‘Wij komen hier zeker nog een keer terug!’

Conclusie

Ik kan het aan iedereen aanraden: een verblijf op het luxe villapark Hof van Salland is een echte verademing. Met de privé wellness faciliteiten in de luxe villa’s kun je maximaal ontspannen en het restaurant, de zeer gastvrije receptie en de natuurrijke omgeving maken je verblijf helemaal compleet. Wil je tijdens je vakantie op pad, dan kun je verschillende routes verkennen door natuurgebieden dicht bij het park. Niet alleen bij de Lemelerberg en Archemerberg; maar ook bij Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.

Ook een wellness weekend beleven in Hellendoorn?