Het is midden september, het zonnetje straalt maar er staat wel een flinke bries. En op dat moment rijden we de weg op richting Strandpark De Zeeuwse Kust, we merken dat alles hier al duidelijk aangegeven is en netjes onderhouden. We checken in en worden uiterst vriendelijk geholpen. Sleutel + plattegrondje mee en op zoek naar onze slaapplek voor de nacht. We hoeven niet lang te zoeken, want de accommodatie waar wij in verbleven was een Strandlodge voor 6 personen en deze Glamping accommodatie staat dichtbij de receptie. Wij gaan Glamping in Zeeland ervaren!

Strandlodge

De auto kan geparkeerd worden bij de grote safaritent (ideaal) en wanneer we de tent binnenlopen worden we een beetje overdonderd door de hoeveelheid ruimte (en de stilte, want de flinke bries hoor je niet meer) die de Strandlodge biedt. Alle meubels zijn van steigerhout gemaakt, o.a. het hele keukenblok, de eettafel en stoelen en de zithoek met TV. De strandlodge biedt dus slaapplekken voor 6 personen en je kan kiezen tussen een knusse bedstee, een hemelbed, en een stapelbed. Ideaal voor een gezin! Ook de badkamer zal je verrassen, want de strandlodge heeft zijn eigen toilet, wastafel met spiegel en een luxe douche met ingebouwde radio en regendouche.

De strandlodge heeft ook zijn eigen veranda met picknicktafel & ligstoel en vanaf hier hadden we uitzicht op een leuk speeltuintje. Mochten we nu in hartje zomer hier verblijven, hebben we toch het idee dat je wel wat meer ruimte rondom de tent mist.

Strand café Dok

Omdat er buiten een guur windje stond en het een beetje aan het miezeren was, besloten we om een warme chocolademelk te gaan drinken bij het strandcafé van De Zeeuwse Kust. We zaten aan een tafel bij het raam waar je uitzicht had op het indoor zwembad. Bij het bestellen van het tweede drankje, was de joviale barman zo vrij om ons er op te wijzen dat het tijd voor een lekker biertje was. Aangezien het inmiddels aan het hozen was buiten, waren we snel over te halen. Naarmate de avond vorderde, zijn wij van plaats gewisseld en zijn we gaan zitten bij het gezellige kampvuurtje te midden van het restaurant/café. Er hangt hier een zeer gemoedelijke sfeer en je komt meteen in een vakantiestemming, (vanwege het weer wellicht wel meer herfstvakantiestemming)!

Na een avondje lekker gedronken en gegeten te hebben, liepen we terug naar onze strandlodge. In september kunnen de nachten al best afkoelen, dus we waren blij dat er in de strandlodge een verwarming aanwezig was.

Strandcafe

250 meter van het strand

Na een goede nachtrust, hebben we een ontbijtje gemaakt en zijn dit op onze veranda gaan opeten. De mensen die voorbij wandelen met de hond zeggen vriendelijk hallo, en geven aan op weg te zijn  naar het strand. De Zeeuwse Kust ligt namelijk maar 250 meter van het strand. Dit gaat we natuurlijk ook zelf ervaren. Na een fijne wandeling over het park, wat allemaal netjes onderhouden is, loop je inderdaad zo het strand op. Er zijn fanatiekelingen op het strand aan het fietsen, vliegeren, wandelen of men is gewoon aan het genieten van het uitzicht. Heerlijk!

Glamping in Zeeland

Jutter

We mochten tijdens ons verblijf ook even kijken in de Glamping-accommodaties: De Jutters. Deze houten huisjes (maar wel met tentdoek), zijn knus ingericht met wederom steigerhouten meubels en geschikt voor 4 personen. Ze hebben een mooi terras, waar je goed kan vertoeven met mooi weer. Er is een open keuken met eettafel, badkamer, 2 slaapkamers (één slaapkamer met een tweepersoonsbed en een slaapkamer met twee eenpersoonsbedden), en er is een zitgedeelte.

Wij zijn ervan overtuigd dat je hier goed je vakantie kan vieren. Alleen als het slecht weer is, waardoor je noodgedwongen binnen moet zitten, lijkt ons de zithoek wat minder comfortabel (kleine houten bank geschikt voor 2 personen). Dus dan wordt het zitten aan de eettafel. Of…. Je kan comfortabel in Strand Café Dok gaan zitten, zoals wij hebben gedaan!

Aanrader?

Strandpark De Zeeuwse Kust is een goed onderhouden, net park. Het personeel is erg vriendelijk en er zal alles aangedaan worden om ervoor te zorgen dat je hier een fijne vakantie beleeft. In september is het al wat rustiger op het park, maar wij zijn ervan overtuigd dat als je hier in het voorjaar & zomer verblijft in één van de ruime Glamping accommodaties met het gezin, dat je hier een zeer geslaagde vakantie zal beleven.

Op De Zeeuwse Kust kan je kamperen, overnachten in een hotel of in een unieke Glamping accommodatie. Het ligt inderdaad erg dichtbij het strand, maar ook bij het leuke badplaatsje Renesse, waar het gezellig druk is in de zomer. Ons oordeel? Ja.. het is zeker een aanrader!

Glamping in Zeeland op Strandpark De Zeeuwse Kust is weer mogelijk vanaf Pasen 2016. Wil je meer informatie of reserveren? Klik dan op Strandlodge of Jutter.

Op Supertrips kan je nog veel meer unieke overnachtingsmogelijkheden in Zeeland vinden!